04.04.18 Anaga mäed ja San Cristobal de La Laguna

Täna sõitsime Teresitase rannast põhja poole. Mööda teed nr TF-12.
Korra juba käisime Anagas, aga tookord oli udune ja pilvine. Seega tahtsime uuesti selle piirkonna läbi sõita. Täna oligi õnneks pilvitu ilm ja kõik hästi näha. Väga ilusad vaated ning tunne nagu oleks täiesti inimtegevusest puutumata looduses. Ja nii see tegelikult ongi, oma järskude mägede tõttu on Anaga alad raskesti ligipääsetavad.
Loorberimetsad, mis siin kasvavad, on ühed vähestest, mis maailmas veel säilinud on. Kunagi olid paljud Lõuna-Euroopa alad loorberimetsadega kaetud, aga pärast jääaega need kadusid, ja loorberimetsale sobilikud kasvutingimused jäid vaid mõnele üksikule saarele. Siin on tõeline iidne võlumets ja värske õhk. Anaga kohta kirjutasin ka juba eelnevalt siin: http://matkabussigatenerife.blogspot.com.es/2018/03/190318-anaga-piirkond-noidade-mets.html

Õhtupooliku veetsime San Cristobal de la Laguna linnas jalutades. Parkisime bussi ühe vana bussijaama parklasse (vanalinnast u. 1 km). Ja suundusime linna, esmalt ülikooli otsima. Linn on suur ja uhke. See on pika ajalooga linn, ja Tenerife esimene pealinn. Pärast vulkaanipurset, mis hävitas lähedal oleva Garachico sadamalinna, hakkas ka La Laguna vaikselt oma tähtsust kaotama. Kuni Santa Cruzist sai uus saare tähtsaim linn. Samas on La Laguna ikkagi kultuuri ja vaimsuse tempel. Kuna siin asub Kanaari saarte vanim ülikool, ja mitmeid kirikuid ja katedraal.

Ajaloo ja kultuurihuvilistel (pean tunnistama, et meie need väga ei ole) oleks siin linnas palju vaatamist ja uurimist. Linnas sõidab  ka tramm, liinil La Laguna-Santa Cruz.
Mulle meeldib Cristobal La Laguna oma konkreetsete, sirgete tänavate poolest. Ja mõnusate hubaste kohvikute pärast, mis vanalinna tänavaid ääristavad. Lisaks veel ostlema meelitavad rõivabutiigid ja muud vastavalt maitsele meelepärased poekesed.

Õhtustasime väikeses söögikohas, kus tellisime prooviks Hispaania omleti (munad,kartul,vürtsid) ja lihapallid. Lisandiks friikartulid. Tundub, et siinseteks toitudeks on rohkem nagu kiirtoidud - võileivad, snäksid, kebab, burritod, ohtra õliga salatid, kastmed, hotdogid, burgerid jm. Või oleme lihsalt sattunud sellistesse kohtadesse, ei tea.
Aga toit oli maitsev. Kuigi saiasöömisest on küll juba isu täis. Tahaks vahelduseks leiba.
Pärast õhtusööki hakkas õues juba pimedaks minema ja jalutasime bussi, öömajale.

Populaarsed postitused sellest blogist

Numbritest. Maroko ja Tenerife 2018

13-15.03.18 laevasõit, Cadiz - Santa Cruz de Tenerife

19-20.04.18 Santa Cruz. Hüvasti Tenerife!