05-06.04.18 Tenerife põhjakallas, läänepoolseim tipp Punta de Teno ja TF-436

Sõitsime mööda põhjakallast lääne poole. Siin on väga ilus loodus, kivised ja kaljused rannad. Ma ütleks, et siin võib näha rohkem päris Tenerifet, kuna ei ole niivõrd turistile suunatud kohti. Samas on väga puhas ja hoitud.
Teele jäi linnake Garachico, mis on veidi õnnetu ajalooga. Nimelt on ta kahel korral vulkaani tegevuse teele jäänud ja seetōttu kannatada saanud.
Tahtsime pääseda Tenerife läänepoolseimasse tippu, nii öelda “maailma lõppu” Punta de Tenosse. Aga sinna kohe ei lubatud. Hispaania valitsus on kehtestanud teatud päevad ja kella-ajad, mil autoga sinna sõita ei tohi (jalgsi võib minna). See on siis neljapäevast pühapäevani, kella 10-19. Niimoodi kaitstakse maad ja loodust rahvamasside eest.
Liikusime natuke tagasi ja peatusime Buenavista del Nte-s, Playa de la arena rannas. Siin on vähe inimesi ja pikk ookeaniäärne tee, kus võimalik parkimiseks peatuda.

Vaade ookeanile on võimas ja otsustasime siin ööbida. Jalutasime mööda ookeaniäärset rada, mis viib Buenavista del Nte-sse. Kohe ookeani kaldal on restoran, kus hinnad küll krõbedad, aga vaade lummav. Tegime väikese joogi ja jäätiseringi. Ookeani lainete vaatamine tekitab samasugust sõltuvust, nagu elava tule, lõkke vaatamine. Tundub, nagu võiks seda laine ja vahumöllu lõputult jälgida.
Samas kõrval asub golfiväljak, välijõusaal ja ujula. Siin ümbruses on pea võimatu leida rannakohta, kust vette minna. Seepärast ongi siia tehtud ujula.
Playa de la arena sobib puhkajale, kes eelistab kõrvalisemat ja privaatsemat kohakest, kellele meeldib kuulata ookeanimühinat ja vaadelda võimsaid laineid. Siin on päikeseline ja soe (25 õhtu poole, varjus). Meile täiesti meelepärane koht.
Reede hommikul ärkasime varakult, et enne kella kümmet Tenerife läänepoolseim tipp vallutada. Väravad olid avatud ja läbipääs prii. Tee oli jällegi huvitav ja ilus. Vasakul kõrge kaljusein ja paremal madal ookeaniäärne platoo, kus kasvuhooned ja banaaniistandused. Ning mõned tuulegeneraatorid. Läbisime tunneli, mis kuulu järgi olla mõnda aega tagasi osaliselt sisse varisenud. Praegu oli küll kõik ok ja täiesti sõidetav.

Jõudsime Punto de Teno majaka juurde parklasse. Päris majaka juurde ei pääse, aga on tehtud puidust jalgtee, mis kulgeb mööda ookeani kallast. Räägin kohe ära väikese miinuse- siin on hästi palju tüütuid kärbseid. Aga see on ka ainuke asi. Kogu ülejäänud olemine oli lihtsalt suurepärane. Senini minu kōige lemmikum paik, siin Tenerifel.

Vaated sinisele ookeanile, kauguses paar purjekat, vaated kaljudele, linnud tuult püüdmas, soojendav päike, jahutav tuulehoog, mõnusalt soe laineteta lahesopp, kus võikski terveks päevaks vette jääda, kalameeste rahulik idüll, pea inimtühi väike rand - nende sõnadega loodan edasi anda muljeid meie peatuspaigast Tenerife läänetipus. Raske on tundeid sõnadesse panna, seda peab ise tundma ja nägema.

Siinsetes vetes elavad suured merikilpkonnad, delfiinid, ja vaalalised, neid ei juhtunud kahjuks nägema. Küll aga nägime suuri sisalike, keda on üldse Tenerifel väga palju. Sisalik on ka Tenerife sümboliks.
Jätsime selle toreda paigaga hüvasti (võib olla tuleme kunagi veel?).
Ja liikusime mööda TF-436 Los Gigantese poole. Seda teed oleme juba ühe korra sõitnud, tol korral lihtsalt teises suunas. Siia teele jääb ka paljuräägitud ja ilus Masca küla. Martini jutu järgi oli tee üks paras roolikeerutamine- vasakule ja paremale, siis veel kolm korda vasakule ja jälle neli korda paremale jne. Tõusudel said bussi rehvid vatti, sest sidurit kulutada oleks rohkem kahju olnud.

Tee lõppes õnnelikult ja saime isegi ühest Cepsa tanklast omale veepaagi tasuta täis. Mõnes tanklas on kraan, kust saab tasuta vett, aga suures koguses, nagu meil vaja (100 l) ,võtta ei lubata. Martin korraldas asja kavalalt - ise toimetas kapoti all, et jälgi segada. Ja Mattias samal ajal tankis vett. Läks õnneks, ja ehk Cepsa sellest palju vaesemaks ei jäänud.
Jõudsime Los Gigantesesse ja otsisime üles Lidli poe. Toiduvarusid oli vaja täiendada. Käisin jälle Mattiasega poes, ta on mul hea abimees. Mulle tundus, et Lidli hinnad on siiski veidi soodsamad, kui Hiperdino mercadonas (kuigi just see kett reklaamib end, kui soodsaimate hindadega pood). Ostsime kärutäie toidukraami, et ikka mitmeks päevaks jaguks, paigutasime asjad bussi. Siinkohal tervitused Antsule, kes on minu blogilugeja ja ka hetkel Tenerifel viibib. Saar on ikka väike, eksole ;)!
Keerutasime veidi Los Gigantese kitsastel ja järskudel tänavatel, et parkimis-ööbimiskohta leida. Jõudsime Playa La Arena ranna lähedusse ja leidsime hea parkla, kus peale meie veel paar matkabussi pargib. Parkla asub aadressil Calle Punta Negra 44.

1. Tervitused vastuvõetud !
    Olen Teie reisi jälginud esimestest postitustest peale.
    Olles teiega samaaegselt Tenerifel, tundus muidugi uskumatuna, et võiksime seal kohtuda. Olin nädalapäevad Los Gigantese kandis, tehes sealt radiaale ka mujale, hoides silmad lahti igat matkautot nähes ( neid on muide üsna harva ).
    Ja ühel ilusal õhtupoolikul Lidli parklas ongi piltidelt tuttava välimusega matkaauto, samatuttavad inimesed ümber askeldamas !
    Tean, et maailm on väike, aga nii väike pole ta küll kunagi varem olnud ! Lisafaktorina ilmselt ka see, et oleme peaaegu naaberküladest.

Head reisi jätku !

Antsk3 äsja tagasijõudnuna Tenerifelt Keila-Joal

VastaKustuta

Populaarsed postitused sellest blogist

Numbritest. Maroko ja Tenerife 2018

13-15.03.18 laevasõit, Cadiz - Santa Cruz de Tenerife

19-20.04.18 Santa Cruz. Hüvasti Tenerife!