26.04.18 Andorra

Bassella,ES-Andorra-FR piir 134 km

Lõuna paiku liikusime edasi, Andorrasse oli sõita 70 km. Mõtlesime selle riigi ka üle vaadata, kui juba siin läheduses oleme. Andorra on maailmas üks väiksemaid riike, oma 468 ruutkilomeetriga. See on umbes pool Hiiumaad. Sõitsime mööda pea maanteed, mis läbi riigi kulgeb. Andorra on majanduslikult heal järjel, põhiline tulu tuleb turismisektorist. Siin on mitmeid suusakuurorte ja Euroopa suurim termaalvetega spa. Andorra on ilus oma lumiste Püreneedega ja männimetsadega. Sõitsime läbi pealinna Andorra Velle. Tegime lühikese peatuse linnas. Seal oli üks kämparitele mõeldud parkla. Kus sai tühjendada veed ja vajadusel uue vee tankida ning elektrit kasutada. Väga tänuväärne, et linna sees on matkabussidega reisijatele ka mõeldud. 15 min parkimist maksis 1 eur. Ja ööpäev 40 eur. Linn ise on täis poode, ostukeskuseid, restorane, mänguväljakuid, nagu tõeline turistikas.
Seepärast kiirustasime sealt minema, leidsime läheduses ilusa järve - Engolastersi järv. Tegime jalutuskäigu ümber järve, seal kasvab männimets. Metsa all õitsevad sinililled, oli tunne nagu Eestis kevadel. Ainult aluspinnas on kivine ja taamal paistavad kõrged mäed. Järve ääres oli puude otsas turnimisrada, aga see oli tol hetkel suletud.

Järveäärsesse parklasse ei tohtinud ööseks parkima jääda ja seepärast liikusime edasi. Andorras on kaubad  soodsamad, kui mujal Euroopas, sest siin on kõik maksuvaba. Mõtlesime ise selle asja üle vaadata ja käisime ühes suures ostukeskuses, mis asus ES-Andorra piiri ääres. Huvitav fakt - Andorras on iga 40 elaniku kohta 1 pood.
Ostukeskus oli mega suur ja sealt võib leida ilmselt kõike. Hinnad olid tõesti soodsad. Ostsime kodustele maiustusi ja lastele mõned riided. Alkoholi koha pealt -näiteks liitrine Jägermeister maksis 10 eur ja Baileys oli sama hinnaga. Peale ostlemist oli kell juba sealmaal, et aeg magama minna. Siiski tahtsime ööseks Prantsusmaale jõuda. Sõidsime õhtuhämaruses läbi Andorra FR poole.
Tankisime paagi täis, odavat kütet (diisel 1 eur/liiter). Enne Prantsusmaa piiri on 3 km tunnel ja selle läbimise eest tuli tasuda 11,70 eur. FR piiril oli tollipunkt, aga mingit tegevust ei märganud. Üsna kohe peale piiri jäime teeääres olevasse, suuremasse “taskusse” öömajale. Väljas on lumi ja Mattias tahab seda kohe homme hommikul katsuma minna.

Populaarsed postitused sellest blogist

Numbritest. Maroko ja Tenerife 2018

13-15.03.18 laevasõit, Cadiz - Santa Cruz de Tenerife

19-20.04.18 Santa Cruz. Hüvasti Tenerife!