19-20.04.18 Santa Cruz. Hüvasti Tenerife!

Santa Cruz on Tenerife pealinn.
Mul oli linna kaart, kus märgitud põhilised linna vaatamisväärsused ja soovitused, kus jalutada ja mida teha. Parkisime bussi Auditooriumi lähedal olevasse parklasse.
Õhtul oli seal vabu kohti. Hommikul ja päeval on enamus parklaid täis ja raske on vaba kohta leida.
Kõigepealt võtsime sadamas Transmediterranea kontoris oma laevapiletid välja. Seejärel käisime Auditooriumi juures, seal mängis suur grupp inimesi trumme. Huvitav oli kuulata, väga energiliselt mängisid. Samal ajal sadas veidi vihma, ja taevasse ilmus vikerkaar. Auditooriumis toimuvad kontsertid ja muud kultuuriüritused. Selle hoone fuktsioon on sama, nagu Eestis Saku Suurhallil, lihtsalt üks on teisest kordades pilkupüüdvam.

Sadamaäärsel kõnniteel märkasime mitmeid nn. välijõusaali atribuutikaid. Ja jalgrattateid, tundub , et siin tegeletakse palju tervisespordiga. Väga positiivne, et selleks on linn rahvale head võimalused loonud. Linnatänavad on korras, ilusad, puhtad ja hoolitsetud. Käisime La Concepcion kiriku juures, mis on ehitatud barokkstiilis, 15 sajandil. Ja Plaza de Espana väljakul, mis on linna südameks.

Jalutasime La Noria tänaval, kus asuvad ilusate fassaadidega erinevates värvides härrastemajad. Ja lõpuks kõndisime mööda põhilist ostlemise tänavat -Castillot. Mulle meeldib, et siin saab rahulikult kõndida ja vaadata. Keegi ei ürita sind enda poodi suunata või meeleheitlikult tähelepanu saada. Inimesed on tsiviliseeritud, viisakad ja meie jaoks väga oluline - tohutult lastesõbralikud.
Reede hommikul käisin turul.
Turg asub vägevas ja ilmselt ajalooga hoones - Market of Nuestra Senora de Africa. Tahtsin niisama ringi vaadata ja osta suurema koguse köögi-ja puuvilju, mida laeva kaasa võtta. Sest laevas pakutav söök on vaid kauasäilivad ülimagusad saiakesed ja mikrokas soojendatud purgitoit, ühesõnaga ei midagi söödavat. Turulkäik oli meeldiv, sain kõike, mida otsisin. Teenindus oli väga tasemel ja viisakas. Turul müüakse värskeid puu-,juur- ja köögivilju, liha, kala, vürtse, maiustusi jm. Võib leida ka käsitööd - silma jäid vulkaanilistest kividest tehtud ehted.
Õhtul parkisime Palmetumi juurde. See on botaanikaaed, avatud kella 18ni. Kuna kell oli juba 17 ja sissepääs maksis ka jällegi raha ( 6 eur täispilet, 2,8 eur laps), siis ei hakanud sinna sisse minema. Ja ausalt öeldes ei olnud enam viitsimist ka. Nähtud ja tehtud juba küll siin. Aeg on kojusõidule mõtlema hakata.
Kell 22 pidime olema sadamas. Laev pidanuks väljuma 23.30. Sadamatöötaja käest kuulsime, et laev hilineb tulekuga, kuna üks mootoritest ei tööta. Hilineski ja päris palju, kell oli 02:30, kui lõpuks kajutisse magama läksime.

Tenerifet jääme meenutama, kui ideaalsest puhkamiseks mõeldud maad. Siin on loodud head võimalused oma puhkus huvitavalt veeta või siis hoopis terve nädala jutti rannas lebada. Meil oli aega palju ( lausa 5 nädalat), tegime saarele peale 2 tiiru ja sõitsime risti ka läbi. Käisime kõigis meile huvipakkuvates kohtades. Minu arvates ei ole Tenerifel sellist kohta, kus poleks midagi vaadata või teha. Iga kant on omanäoline ja erinev. Niisamuti ilm - olenemata lühikesest vahemaast, lõunas soe ja mujal jahedam, tuuline või isegi vihmane. Tenerife lõunaosa jääb meelde turistide meelispaigana, kus kõike on külluses. Minu jaoks lõpuks isegi liiga palju - lõputud poodide ja söögikohtade read, käib üks suur tarbimine, raha kulutamine, kõik ju maksab ja turisti rahakott on paks. Kes see puhkuse ajal ikka kokku hoiab, eks? Hommikust-ööni rannamelu, tingel-tangel.
Hoopis meeldejäävam pilt jääb mällu Tenerife põhja ja lääneosast. Punta de Teno - nii kaugele, kui silm seletab, sinine ookean, tohutu rahu ja vaikne lahesopp. Aeg jääb seisma siin.  Looduslikud, inimtühjad rannakesed, kus võid istuda lõputult , vaadates ookeani lainemöllu. Muidugi ka El Teide rahvuspark, oma võimsate vulkaani-kiviväljade ja piiniametsadega.
Tenerifest jäid meile meeldivad mälestused ning võib öelda, et see oli tõeline puhkus.
Tenerife saarel sõitsime kokku 1130 km.

1. Tore, et meeldis. Kahju,et lahkuda tuli. Võrratud pildid ja mälestused igaveseks meelde jäämas! 😍