30.04- 01.05.18 Saksamaa

30.04 Colmar, FR - Bodensee, Saksamaa 234 km
Tänane hommik algas paaritunnise töötegemisega. Sest Colmari kämpingus oli Wifi võimalus ja see tuli kohe ära kasutada.
Ma ei ole sellest eriti kirjutanud, aga iga kuu tegelen mõned tunnid transpordiarvete käsitlemisega, sest selline kokkulepe jäi minu hea tööandja Enstoga.
Minu tänane välikontor, soojas hommikupäikeses.
Lisaks plaanisin veidi meie edasist koduteed. See ongi olnud suures plaanis minu ülesanne - leida huvitavaid kohti, mis teele jäävad, võrrelda kilomeetreid, ikka suunaga Eesti poole.
Samal ajal pakkis Martin asjad kokku, tankis paaki uue vee.
Tänane päev tuleb puhtalt laste päralt. Nimelt oli meil esialgu plaan käia ära Saksamaal asuvas Legolandis, aga pärast piletihindade teada saamist mõtlesime kiirelt ringi. Täispilet oli 45 eur ja lapsele 40 eur. Lisaks olime lubanud Mattiasele sealt legokomplekti osta. Seega ikka liiga suur väljaminek (ma ei sa üldse aru, miks täiskasvanu pileti nii kallis on?). Aga kuna tahtsime ikkagi kuskil lõbustuspargis käia, siis leidsin teise koha. Nimeks Funny-World ja asub üsna Prantsuse-Saksa piiri ääres, Kappel-Grafenhausenis.
Minna oli ainult 48 km ja park oli avatud kella 13-18.30. Seega ideaalne, kuna hommik oli kämpsis olles juba ennelõunaks muutunud.

Ületasime Reini jõe ja ühtlasi FR-DE piiri. Saksamaa on ilus sõita. Rohelised väljad, kasvuhooned, väikesed asulad, viljapuud.

Jõudsime lõbustuspargi juurde. See park on sobilik lastele vanuses 2-6 aastat, vanematel lastel hakkab seal ehk igav. Aga meile sobis just ideaalselt. Mattias oli väga rõõmus, tegi ja toimetas, mängis, hüppas ja möllas. Isegi pisikesel Ellul olid omad väikesed mängud, sammumised ja ronimised.

Olime seal kuni pargi sulgemiseni ja jäime kõik päevaga väga rahule. Lõbustuspark ja atraktsioonid on küll natuke räsitud väljanägemisega, aga ma arvan, et see on taotuslik. Et tekiks selline tagahoovi või maakoha mänguväljaku tunne. Kus on natuke tolmune ja kulunud, aga põnevad nurgatagused. Kõik atraktsioonid on päevapileti hinna sees ja vanemad saavad ise nn. karuselli nuppu vajutada. Täispilet kogu päevaks maksis 10,5 eur ja lapsepilet 7,9 eur. Alla 2 a. tasuta.
Õhtul sõitsime edasi, et mõnisada kilomeetrit veel täna kirja saada. Võtsime suunaks Lõuna-Saksamaal asuva Bodensee järve. Saksa riigi läbime lõuna osas sõites,
suunaga Müncheni poole ja sealt edasi Austriasse.
Võtsime kütet, diisel maksis 1,27 eur/l. Tundub, et kogu reisi madalaima keskmise küttekulu saime Prantsusmaal sõites, viimane paagitäis 9,38 l sajale.
On ilus päikeseloojang, päike vajub meie selja taha, läände. Oleme teel läbi Saksamaa ida suunas, kodu poole.

Hea tunne on sõita, tumerohelised metsatukad, põllud, elumajad õhtupäikese paistel, kirevad tulbid, taamal rohuga kaetud mäekünkad.
Pimedas jõudsime sihtkohta. Pool tundi otsisime parkimiskohta, siin on küll karavanidele mõeldud parklaid, aga need on kõik tasulised. Lõpuks leidsime koha Jägerhofi restorani ees. Siin lähedal asub Bodensee Auto ja Traktori muuseum, mida tahame homme hommikul külastada.

01.05 Bodensee- Linz, Austria 490 km
Vihmane ja jahe hommik Bodensee järve läheduses. Käisime siin asuvas Auto&Traktori muuseumis. Jälle üks tore ja põnev koht.

Väga rohkearvuline kollektsioon traktoritest, põllutööriistadest ja talupidamisel vajalikest asjadest. Lisaks mõned uhked vanad autod. Muuseumipilet maksis 11 eur, lapsed tasuta.

Sõitsime edasi, suunaga Austria poole. Esialgu kulges tee mööda Bodensee järve äärt. Teisel pool järve on Šveits. Nägime karavanide kämpinguid, kõik matkabusse täis.
Täna oli meil põhiliselt mööda kiirteed sōit ( Saksas on tasuta kiirteed). Seega üsna igav sõita.
Teede ääres on kõrged plangud, või vallid.
Pärast Münchenist möödumist tuli ka väiksemaid teid ja asulaid, kus oli näha, et rahvas tähistab 1 mai kevadpüha. Kontsertite ja rahvapidudega.
Loodust vaadates on tunne, nagu sõidaks Lõuna-Eestis.
Kuid maamajapidamised on korralikumad ja maarahvas jõukamal järjel.
Tegime tankimispeatuse enne DE-Austria piiri, diisel maksis 1,19 eur/l.
Ühtlasi peatusime ühes väikeses külas hilise lõunasöögi tegemiseks.
Ööd on olnud nüüd jahedad, aga päeval tõuseb kraad ikka üle 20ne.
Ületasime Inni jõe, ja samas DE-AT piiri.
Päike loojus ja värvis taeva kenasti lilla-roosaks.

Õhtuhämaruses jõudsime ühte Austria suurlinnadest - Linzi. Ööbime kaubanduskeskuse parklas, et kohe hommikul toidupoodi minna.

Populaarsed postitused sellest blogist

Numbritest. Maroko ja Tenerife 2018

13-15.03.18 laevasõit, Cadiz - Santa Cruz de Tenerife

19-20.04.18 Santa Cruz. Hüvasti Tenerife!